Krachten bundelen voor onderzoek en onderwijs

Achtergrondartikel

12 november 2021

Wereldwijde uitdagingen op het gebied van duurzaamheid, energie en mobiliteit vragen om ‘smart’ en ‘connected’ oplossingen, waardoor normen steeds belangrijker worden. Ook bij het formuleren, concretiseren en oppakken van grote vraagstukken zoals de transitieopgaven worden normen en normalisatieprincipes steeds belangrijker. Het gaat om een breed draagvlak en afspraken in een vaak complexe omgeving. Normalisatie kan daar een belangrijk steentje aan bijdragen.

Vanwege het toenemend belang van normalisatie is in 2019 een samenwerkingsverband opgezet voor onderzoek en onderwijs op het gebied van standaardisatie en normalisatie. NEN, de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit en de technische universiteiten van Delft (Faculteit ‘Technology, Policy and Management’) en Eindhoven (Faculteit ‘Industrial Engineering & Innovation Sciences’) bundelen hun krachten in de stichting SOONS om dit steeds belangrijker wordende fenomeen beter wetenschappelijk te onderzoeken en studenten er wegwijs in te maken. SOONS staat voor Stichting Onderzoek Onderwijs Normalisatie & Standaardisatie.

Lees het artikel in NENMagazine over de kracht van onderzoek en onderwijs

Overige nieuwsberichten

EURAS Annual Standardisation Conference: Standardisation and Innovation

26 maart 2021